Nagyon kedves főnökasszonyom volt dr.Beke Margit, az esztergomi  Prímási Levéltár korábbi igazgatója. 1988-95 között voltam a munkatársa és nagyon szép időszak volt ez számomra, emberileg és szakmailag is. Megbecsülte a munkámat, és idővel barátként kezelt. Szigorú és következetes pontosságot igényelt tőlem, amit szívesen teljesítettem, hiszen tudtam hogy ez mennyire fontos. Ezt később az újságírói munkám során is hasznosítottam, szakmailag pontos cikkeket igyekeztem írni. Könyvtárosként szakmai szempontból csodálatos volt, hogy a Simor könyvtárat katalogizálhattam, egy történetiségében különleges és speciális szakkönyvtárat. Örömmel találkoztam Margitkával szeptember 15.-én a Szent Adalbert Központban rendezett heraldikai konferencián. Nagyszerű előadásokat hallottam és Margitka is nagyon meglepő heraldikai történetről számolt be az élmény dús előadásában. A püspökké szentelés szertartásának része volt, hogy két gyertyát, két cipót és két hordócska bort ajánlott fel a jövendő püspök, jelképes ajándékként Az esztergomi Prímási Palotában az 1970-es években  belső felújítás volt és a hozzá nem értő munkások, a szemétre dobtáj Simor János hercegprímás idejéből származő két rossz állapotú fahordócskát, amit szerencsés módon sikerült akkor megmenteni és ma restaurálva ismét az egyházi szertatások összegyűjtött emléktárgyai között lehetnek.
A konferencián kérésemre  közös fotó is készült rólunk. ( A szemüveges hölgy dr. Beke Margit.)

 



 A konferencián bemutatásra került dr. Beke Margit : A Prímási Levéltár nemesi és címeres emlékei című könyvének második bővített kiadása, amelyet mindenki számára érdekes heraldikai alapműként említettek.  A történel,et tanuló egyetemisták is sokat tanulhatnak belőle, családkutatók számára kiinduló munka. A kötet az esztergomi Keresztény Múzeumban is megvásárolható.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugtalannyugalmazott.blog.hu/api/trackback/id/tr832298789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.Sz. 2010.10.09. 17:12:14

Boldogan olvastam ezt a cikket egykori osztályfőnökömről, Akit nagyon szeretek.
Büszke vagyok, hogy a tanítványa lehettem.
A történelem és az orosz nyelv szeretetét (is) dr Beke Margit alapozta meg bennem sok minden más mellett, amit tanultam Tőle.
Egy hónapja találkoztunk és elmondhatom, hogy csodálatos ma is az egyénisége.
Aki nem tudta, azt mondta, hogy Ő is az osztálytársunk, nem látszódott az a pár év, sőt!
Tudományos munkáit, előadásait, könyvei megjelenését mindig figyelemmel kísérem.
Mindehhez további erőt, egészséget kívánok szeretettel Neki!
A jó Isten adjon erőt, hogy sokáig dolgozhasson nekünk, értünk, velünk!
Mégegyszer köszönöm "esztergomi nyögdíjas"-nak, hogy megírta ezt a cikket.
Üdvözlettel,
Szilvia
süti beállítások módosítása